انواع پروژه و پایان نامه های دانشجویی

کلمات کلیدی
بایگانی

مدل سازی تایر تراکتور و بررسی عوامل مؤثر بر کارآیی آن

نوشته ی حاضر گردآوری اطلاعات از منابع فارسی و لاتین است وهدف از آن بررسی عوامل موثر بر کارآیی ( تایرهای خارج جاده ای تایر تراکتور ) می باشد . امید است نوشته گویای مطالب مورد نظر باشد.

مقدمه

امروزه اهمیتت ایرها در حمل و نقل و فعالیت های جاده ای و خارج جاده ای بر کسی پوشیده نیست بر همین اساس مطالعات متنوعی در سطح جهان بر روی عوامل موثر در بهبود کارآیی تایر ها انجام می شود . در این میان تایرهای خارج جاده ای از جمله تایر تراکتور در این نوشته مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مطالعه پس از معرفی تاریخچه و ساختار تایر به بررسی تاثیر عواملی چون وجود و یا عدم وجود آج،زاویه ی کمبر و زاو یه ی آج پرداخته شده و نتا یج حاصل مورد بررسی قرار گرفته است سپس مقایسه ای بین دو نوع تایر تراکتور مسی فرگوسن ۲۸۵ با عرض ها ی  متفاوت انجام گرفته است که می تواند به عملیاتی شدن این نوع تراکتور در همه ی زمینه ها بیانجامد و در انتها تاثیر عواملی چون ضر یب اصطکاک،زاویه ی انحراف،گشتاور خود تنظیمی و فشار باد تایر ها بر ن یروها و کارآیی تایر مورد بحث قرار گرفته است.

تاریخچه ی کوتاهی از صنعت تایر جهان

در سال ۱۸۸۸ اولین تایر بادی برای دوچرخه توسط جان دنلپ اختراع شد و در سال ۱۸۹۵ اولین تایر بادی برای خودرو سواری توسط آندره میشلن اختراع گردید. تایر رادیال در سال ۱۹۴۶ توسط میشلن اختراع گردید.تایر رادیال در سال ۱۹۴۶ توسط میشلن اختراع و در سال ۱۹۶۵ اولین تایر رادیال توسط  B.FGOODRICH در آمریکا عرضه شد.جمع فروش تایر در بازار جهان در سال ۲۰۰۶ معادل ۱۱۳ میلیارد دلار بوده که یک رشد ۶/۳ درصد در سال را در خلال ۲۰ سال نشان می دهد . در سال ۲۰۰۷ سه شرکت بزرگ( میشلن فرانسه – بریجستون ژاپن و گودیر آمریکا ( جمعأ ۵۰/۴ درصد سهم بازار،۴شرکت متوسط بعدی (کنتیننتال آلمان،سومیتومو ژاپن،پیرلی ایتالیا و یوکوهاما ژاپن) ۱۶/۵% سهم بازار و ۴ شرکت (هانکوک و کومهو،کوپر آمریکا و تویو ژاپن) ۸/۹% سهم بازار،جمعا ۱۱ شرکت ۷۵/۸ درصد سهم بازار جهانی تایر را در اختیار داشته اند و سه شرکت بزرگ جمیعا ۱۴۲ کارخانه ور اقصی نقاط دنیا دارند و شرکت های چند ملیتی بعدی جمعا ۶۰ کارخانه دارند.

در سال ۲۰۰۶ حدود ۶۰% سهم بازار تولید تایر های سواری – وانتی، ۲۸% سهم تایر های باری اتوبوسی و ۱۲% باقیمانده سهم بازار،تایر های دیگر از قبیل راه سازی،کشاورزی،دوچرخه،موتور و هواپیما بوده است. در خلال ۷ سال گذشته سهم کشور های صنعتی (آمریکای شمالی،اروپا) از مجموع تجارت جهانی تدریجأ کاهش و سهم آسیا (به جز ژاپن)، خاورمیانه و آمریکا افزایش یافته است.سهم چین،روسیه،برزیل و هند در بازار جهانی به سرعت در حال افزایش است. حدود ۱ میلیارد و سیصد میلیون حلقه تایر در سال ۲۰۰۷ در دنیا تولید شده است.

تاریخچه صنعت تایر ایران

تولید تایر در ایران قدمتی ۵۰ ساله دارد. اولین کارخانه تولید تایر در ایران در سال ۱۳۳۷ با سرمایه گذاری شرکت آمریکایی B.F GOODRICH تحت عنوان شرکت کیان تایر برای تولید انواع تایر بایاس نخی با ظرفیت اسمی ۸۰۰۰ تن در سال تاسیس گردید.پس از انقلاب، در سال ۱۳۸۰ نام این شرکت به نام لاستیک البرز تغییر یافت.سپس شرکت ایران تایر در سال ۱۳۴۲ با همکاری و سرمایه گذاری شرکت GENERAL TIRE امریکا جهت تولید انواع تایر بایاس نخی تاسیس گردید. شرکت لاستیک دنا نیز در سال ۱۳۵۳ با سرمایه گذاری شرکت BRIDGESTONE ژاپن تولید تایرهای سواری بایاس و رادیال نخی را آغاز نمود. همچنین شرکت لاستیک پارس در سال ۱۳۵۵ با همکاری و سرمایه گذاری شرکت PIRELLI ایتالیا با برنامه تولید انواع تایر های کشاورزی،سنگین،نیمه سنگین و سواری فعالیت خودرا آغاز نمود…

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی