انواع پروژه و پایان نامه های دانشجویی

کلمات کلیدی
بایگانی

۴۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

معرفی و روند ساخت قطعات سیلندر و کلید

مقدمه

از دیر باز امنیت یکی از دغدغه های انسان بوده است که با پیشرفت روز افزون علم و تکنــــولوژی راه حل های متفاوتی پیش روی جوامع امروزی قرار گرفته است که یکی از این راه حل ها قفل های مـــتنوع و متعدد در سایــز ها، انواع، مـــدل ها و ابعــاد بسیــار متـفـاوت اســت که در حال حاضر مسیـــر عظیمـی از آن روانه بازار است. شایـان بذکر است که در این پروژه هرچند تخصصی نمی توان کاملاً حق مطلب را ادا کرد و ما به نوع خاصی ازاین تنوع میپردازیم که با نام تجاری قفل دو پله کمدی در بازار موجود می باشد. قفل دو پله کمدی در دسته یراق آلات قرار میگیرد و مورد استفاده فراوانی از جمله کمـــدهای دیواری، بوفه های خانگی، کمد های فلزی، کشوهای اسناد فلزی و چوبی، ویترین های خانگی و صنعتی و … دارد که در ادامــــــه بطور مفصـــل به این مهــــم می پردازیم .

معرفی و روند ساخت قطعات سیلندر و کلید

یکی از حساس ترین بخش های قفل قسمت سیلندر و کلید آن است که قسـمت عمده ای از آن را در بر می گیرد. سیلندر و کلید قفل دو پله کمدی در کارخانه جات صنعتی بزرگ که سرمایه گذاری خود را منحصراً به این مقوله معطوف کرده اند تهیه و تولید می شود. اکثر تولید کنندگان ترجیح می دهند سیلند و کلید را بطور مجزا از این واحد های تولید خریداری کنند. از دلایل مهم این امر می توان هزینه و انرژی بالای روند ساخت را نام برد که فضای زیاد، سر و صدای بالا، تعداد پرسنل و دستگاه های سنگین مزید بر علت شده است تا گرایش  تولید کنندگان به این سو کمتر شود؛ از آن گذشته بدلیل تخصصی بودن مراکز تولید سیلندر و کلید دقت و کیفیت قابل توجهی در محصول به چشم می خورد. با تمام این اوصاف اشاره ای هرچند گذرا به روند ساخت این خواهیم داشت که در ذیل به آن می پردازیم.

تراشکاری و سوراخکاری

 ابتدا میل گرد های برنجی با دستگاه مخصوص به سایز دلخواه بریده می شود سپس در دستگاه های تراش CNG یا دستگاه های ساده روتراش و کف تراشی قرار داده می شود و یک سوراخ راه بدر بر روی آن ایجاد می کنند تا بدنه اصلی سیلند را تشکیل دهد. داخل این سوراخ را میل گرد برنجی دیگری با همان قطر و طول بیشتر که مغزی نام دارد و جای شیار های کلید بر روی آن تعبیه شده است قرار می گیرد. سپس مغزی و بدنه که با انطباق عبوری و آزاد بر روی یکدیگر سوارند را در یک گیره قرار داده و پهلوی آن را ۴ سوراخ ریز برای ساچمه ریزی و قرارگیری فن ها در پشت ساچمه در نظر میگیرند.

ساچمه ریزی و مونتاژ

این کار توسط چند پرسنل آموزش دیده و عموماً خانم انجام می گیرد، و علت این کار صبر و حوصله خانم ها در انجام کارهای ظریف و کوچک است. ابتدا کلیــد را در داخل مغزی قرار می دهند و پس از روان سازی آن را داخل بدنه گذاشته و با توجه به دندانه های کلید ساچمه ریزی می کنند و بعد از انتخاب ساچمه های مناسب فنر و سپس ساچمه رو را گذاشته و در نهایت در پوش میزنند. پس از مونتاژ یک خار گربه ای در انتهای سیلندر قرار گرفته تا از ازهم پاشیدن قطعه جلوگیری کند و آماده ارسال جهت مصرف می شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۳
Admin 1325

مقایسه هزینه اولیه و اجرایی تأسیسات حرار تی و برودتی یک ساختمان

این پروژه (پروژه مقایسه هزینه اولیه و اجرایی تأسیسات حرار تی و برودتی یک ساختمان) که موضوع آن مقایسه هزینه های اجرایی و عملیاتی یک آپارتمان می باشد، از ۳ فصل تشکیل شده است که فصل اول بدست آوردن بارهای حرارتی گرمایشی و سرمایشی توسط رفرنس مرجع بوده و دستگاه های مورد نیاز انتخاب شده و برآورد هزینه میشود، در فصل دوم که دوباره بارهای گرمایشی و سرمایشی ولی این بار با توجه به داه های (مقررات ملی ساختمان مبحث نوزدهم) محاسبه می گردد و باز هم دستگاه ها بر آورد هزینه شده و در فصل سوم هزینه های بدست آمده از هر دو روش با هم مقایسه می شوند و مابه تفاوت قیمت آن نیز مشخص می گردد.

چگونگی ورود هوا به داخل ساختمان

نفوذ هوا به داخل ساختمان همواره یکی از طرق مهم دفع حرارت(در زمستان) و جذب حرارت (در تابستان) میباشد. نفوذ طبیعی هوا عموماً تحت تاثیر یکی از عوامل زیر صورت میگیرد:

الفسرعت باد: سرعت باد باعث ایجاد فشار در سمت مشرف به باد و همچنین خلاء ملایمی در سمت داخل ساختمان شده سبب نفوذ هوای خارج از درز درها،پنجره ها وغیره به داخل میگردد.

ب- خاصیت دود کشی: اختلاف دمای فضاهای داخل وخارج ساختمان و نتیجتاً اختلاف چگالی هوای داخل وخارج باعث صعود هوای گرم از طریق راه پله ها و آسانسورها وسایر قسمت هایی که میتونند حالت دود کش داشته باشند شده نفوذ هوای خارج را به داخل ساختمان موجب میشود.در زمستان نفوذ هوا از پایین ساختمان و رانش هوا از بالای ساختمان و در تابستان برعکس خواهد بود.

مقدار هوای نفوذی بستگی دارد به میزان کیپ بودن درها وپنجره ها،ارتفاع ساختمان، کیفیت روکار ساختمان، جهت و سرعت وزش باد ویا مقدار هوایی که برای تهویه یا تعویض در نظر گرفته میشود.تهویه هوا به منظور تأمین اکسیژن مصرف شده توسط ساکنین ویا خروج دود وگرد و غبار ناشی از بعضی مکان هایی مثل کارخانجات،امری ضروری است.

عوامل ویژه اصلی و گروه بندی ساختمان ها

   حداقل میزان صرفه جویی الزامی در مصرف انرژی، که در این مبحث برای پوسته خارجی ساختمان ها مشخص شده است، به چهار عامل ویژه اصلی وابسته است. براساس این عوامل ساختمان ها از نظر میزان صرفه جویی الزامی در مصرف انرژی گروه بندی میشوند. عوامل ویژه اصلی تعیین کننده گروه ساختمان، از نظر میزان صرفه جویی در مصرف انرژی، به قرار زیر است:

گونه بندی کاربری ساختمان؛

گونه بندی سالانه انرژی گرمایی – سرمایی محل استقرار ساختمان؛

گونه بندی سطح زیر بنای مفید ساختمان،

گونه بندی شهر محل استقرار ساختمان؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۱
Admin 1325

دانلود پروژه بررسی کلیات هوش مصنوعی

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱ ق.ظ

بررسی کلیات هوش مصنوعی

در فصل اول درباره ی تاریخچه و اینکه هوش مصنوعی چیست توضیح داده شده در فصل دوم نحوه ی شکل گیری، زیر شاخه ها و تعاریفی از هوش مصنوعی توضیح داده شده در فصل سوم به تکنیک ها و زبانهای برنامه نویسی در هوش مصنوعی پرداخته شده در فصل چهارم هم سیستم های خبره، روباتیک و شبکه های عصبی در هوش مصنوعی توضیح داده شده است و در آخر یعنی فصل پنجم نتیجه گیری، پیشنهادات و منابع و ماخذ وجود دارد.

مقدمه

تاریخچه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به خودی خود علمی است کاملا جوان. در واقع بسیاری شروع هوش مصنوعی را ۱۹۵۰ می دانند زمانی که آلن تورینگ مقاله دوران ساز خود را در باب چگونگی ساخت ماشین هوشمند نوشت ( آنچه بعد ها به تست تورینگ مشهور شد) تورینگ در آن مقاله یک روش را برای تشخیص هوشمندی پیشنهاد می کرد. این روش بیشتر به یک بازی شبیه بود. فرض کنید شما در یک سمت یک دیوار ( پرده یا هر مانع دیگر) هستید و به صورت تله تایپ با آن سوی دیوار ارتباط دارید و شخصی از آن سوی دیوار از این طریق با شما در تماس است . طبیعتا یک مکالمه بین شما و شخص آن سوی دیوار می تواند صورت پذیرد. حال اگر پس از پایان این مکالمه، به شما گفته شود که آن سوی دیوار نه یک شخص بلکه (شما کاملا از هو یت شخص آن سوی دیوار بی خبرید) یک ماشین بوده که پاسخ شما را می داده.

آن ماشین یک ماشین هوشمند خواهد بود در غیر این صورت ( یعنی در صورتی که شما در وسط مکالمه به مصنوعی بودن پاسخ پی ببرید) ماشین آن سوی دیوار هوشمند نیست و موفق به گذراندن تست تورینگ نشده است. باید دقت کرد که تورینگ به دودلیل کاملا مهم این نوع از ارتباط ( ارتباط متنی به جای صوت) را انتخاب کرد. اول اینکه موضوع ادراکی صوت را کاملا از صورت مسأله حذف کند و این تست هوشمندی را درگیر مباحث مربوط به دریافت و پردازش صوت نکند  دوم اینکه بر جهت دیگری هوش مصنوعی به سمت نوعی از پردازش زبان طبیعی تأکید کند.

هوش مصنوعی چیست؟

۲-هوش مصنوعی تکنیکی برای خلق کردن ماشین هایی است که قادر به فکرکردن بدون نیاز به انسان ها می باشند. هوش مصنوعی به طور خلاصه ترکیبی از علوم کامپیوتر ، فیزیولوژی و فلسفه است. این شاخه از علوم بسیار گسترده و متنوع است و از موضوعات و رشته های مختلف علوم و فناوری ، مانند مکانیزم های ساده در ماشین ها شروع شده و به سیستم های خبره ختم می شود. هدف هوش مصنوعی به طور کلی ساخت ماشینی است که بتواند “فکر” کند. اما برای دسته بندی و تعریف ماشین های متفکر، می بایست به تعریف “هوش” پرداخت. همچنین به تعاریفی برای “آگاهی ” و “درک” نیز نیازمندیم و در نهایت به معیاری برای سنجش هوش یک ماشین نیازمندم . به مدد تحقیقات وسیع دانشمندان علوم مرتبط، هوش کصنوعی از بدو  پیدایش تا کنون راه بسیاری پیموده است …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۱
Admin 1325

بررسی اثرات مخرب خزش

این پروژه به منظور بررسی اثرات مغرب و خزش و چگونگی تغییر شکل فلزات و آلیاژ های گوناگون و برای استفاده کردن بهتر و بهینه از صنایع مختلف از جمله و سرامیک ها و فلزات بحث و بررسی می گردید در این پروژه از مساحت مفیدی استفاده شده که به اختصار چند سطری در ذیل توضیح می دهیم. تغییری شکل که در اثر دمای بالا در موارد جامد به مدت آهسته و پیوسته رخ می دهد خزش گفته می شودکه این پدیده در موارد سرامیکی بهتر از مواد فلزی می باشد و به دلیل اینکه فلزات هم اکنون در صنایع بیشترین کاربرد را دارد مد نظر ما بوده و آزمایشهای زیادی در این رابطه از جمله آزمونهای دما بالا آزمون خزش،آزمون تنشی،گسیختگی،آزمون های کشش کوتاه مدت و نیز همراه با نمودار و نتایج انجام شده که به طور مفصل راجع آنها بحث شده است همچنین از خواص خزش فلزات آلیاژی مختلف به منظوراستفاده بهتر از این موارد صحبت شده است و در نهایت از اثرات خزش بر روی آلیاژها و فلزات مختلف مختلف و صنایع مانند توربین های گازی به اجمال بحث و بررسی دیده است.

مقدمه

اصطلاح های دمای بالا و پایین کاملاً به محیط طبیعی بستگی دارند . آنچه برای فلزاتی با نقطه ذوب پایین مانند سرب و قلع ، دمای بالا محسوب می شود، ممکن است برای فلزاتی با نقطه ذوب بالا، دمای پایین به حساب آید. بنابراین فلزاتی با نقطه ذوب پایین تر در دمای پایین مشخصه هایی از خود نشان می دهند که دیگر فلزات برای نشان دادن همان رفتار به دمای بالاتری نیاز دارند. مثلاً برای تبلور مجدد آهن پس از کار سرد به دمایی در حدود  ۵۳۵ نیاز است، اما قلع وسرب در دمای نزدیک به دمای محیط تبلور مجدد می یابند. خواص فلزات معمولاً در دمای محیط معین می شود و شناخت ما از آنها نیز بر اساس رفتارشان در دمای محیط است. وقتی دمای محیط کار تغییر می کند، رفتار فلزات نیز تغییر می کند که ممکن است بر کارآیی آنها برای کاربردی ویژه تأثیر جدی داشته باشد.

خزش

خزش عبارتست از تغییر شکل آهسته و پیوسته جامد با زمان که تنها در دماهای بالا رخ می‌دهد، یعنی T>۰٫۵Tm ، که Tm نقطه ذوب به کلوین می‌باشد. بطور کلی خزش تابعی پیچیده از تنش، زمان، دما، اندازه و شکل دانه، ریزساختار، کسر حجمی و ویسکوزیته فاز شیشه‌ای در مرز دانه‌ها، تحرک نابجایی‌ها و … می‌باشد. یا به زبان ساده تر تغییر شکل آهسته با تنشهایی کمتر از استحکام تسلیم معمولی ( معمولاً در دماهای بالا اتفاق می افتد ).  پدیده خزش در سرامیک‌ها بسیار مهم‌تر از فلزات است، چرا که کاربردهای دما بالا در سرامیک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. نقش مکانیزم‌های نفوذی خزش در سرامیک‌ها بسیار پیچیده‌تر از فلزات می‌باشد، چون عمدتاً پدیدهٔ نفوذ در سرامیک‌ها پیچیده‌تر است. نیاز به خنثی بودن بار نفوذی مختلف برای کاتیون‌ها و آنیون‌ها در این پیچیدگی سهیم‌اند.

خارج شدن اتم‌ها از مناطقی که تحت فشار هستند و قرارگیری آن‌ها در مناطقی که تحت کشش می‌باشند، انرژی آزاد اتم‌ها را تقریباً به مقدار ۲Ωσ  می‌کاهد بطوریکه در آن σ تنش اعمالی و Ω حجم اتمی می‌باشد. این کاهش انرژی نیروی محرکه خزش در ماده می‌باشد. آزمون‌های خزش ( بررسی آزمونهای خزش بر روی فلزات ) رویه آزمون‌های استاندارد خزش در استاندارد انجمن آمریکایی آزمون و مواد ASTM E139 آورده شده ‌است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۹
Admin 1325

دانلود پروژه انتقال حرارت ناپایدار و batch

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰ ق.ظ

انتقال حرارت ناپایدار و batch

این پروژه بررسی فرایندهای انتقال حرارت ناپایدار و batch است که در انها تغیرات حرارتی ناپیوسته ای رخ می دهد و همچنین مسایل رایج دیگری که بر نرخ انتقال حرارت از میان یک ماده به روش رسانایی انتقال می یابد در حالیکه دمای منبع تغییر می کندو همچنین دلایل استفاده از این نوع انتقال حرارت را بیان خواهیم کرد.ونیز نرخ انتقال حرارت برای batch های تکان داده شده و تاثیرات ان بر مدت زمان اثر گذاری فرآیندو batch های خنک ساز بررسی می شود.

پس از ان انتقال حرارت بر اثر تغییر ناگهانی دمای سطح (ضریب بی نهایت)دیوار با ضخامت نامتناهی از یک طرف گرم شده دیوار با ضخامت متناهی از یک طرف گرم شده دیوار با ضخامت متناهی از هر دو طرف گرم شده را بررسی و روابط موجود را می نویسیم و همچنین با ذکر چند مثال عددی در خصوص گرم کردن اجسام ومدت زمان لازم برای طی فرایند به تفهیم بیشتر این نوع انتقال حرارت می پردازیم و در فصل اخر نیز اشاره ای به بویلرهای بخارساز کرده و انتقال حرارت در کوره های تابشی را بررسی خواهیم کرد. 

مقدمه

 فرآیندهای حالت ناپایدار آنهایی هستند که در آنها جریان گرما، دما و یا هر دو در یک نقطه ثابت با زمان تغییر می کنند. در تعریفbatch  محلی برای شستشویا حفظ دمای فلز در عملیات فلزکاری و آبکاری امده و همچنین فرایند batch بعنوان فرایندی که بصورت پیوسته یا برای تولید انبوه اجرا نمی شود تعریف شده است که در این فرآیند عملیات با استفاده از تعداد محدودی از اقلام یا مقدار ناپیوسته ای از مواد انجام می شود. فرآیندهای انتقال حرارت batch فرآیندهای حالت ناپایدار نمونه ای هستند که در آنها تغییرات حرارت ناپیوسته ای رخ می دهند همراه با مقادیر خاصی از ماده در هنگام گرم کردن مقدار داده شده ای از مایع در یک تانک یا در هنگامی که یک کوره سرد به کار افتاده است.

همچنین مسائل رایج دیگری نیز وجود دارند که مثلاً شامل می شوند بر نرخی که حرارت از میان یک ماده به روشی رسانایی انتقال می یابد در حالی که دمای منبع گرما تغییر می کند. تغییرات متناوب روزانه حرارت خورشید بر اشیاء مختلف یا سرد کردن فولاد در یک حمام روغن نمونه راههایی از فرآیند اخیر هستند.سایر تجهیزاتی که بر اساس خصوصیات حالتی ناپایدار ساخته شده اند شامل کوره های دوباره به وجود آورنده(اصلاحی) که در صنعت فولاد استفاده می شوند، گرم کننده دانه ای(ریگی) و تجهیزاتی که در فرآیندهای بکار گیرنده کاتالیست دمای ثابت یا متغیر به کار می روند هستند. در فرآیندهای batch برای گرم کردن مایعات نیازمندیهای زمانی برای انتقال حرارت معمولاً می توانند بوسیله افزایش چرخه سیال batch واسطه انتقال حرارت و یا در اصلاح شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۰
Admin 1325

دانلود پروژه آیرودینامیک در سرعت های زیاد

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸ ق.ظ

آیرودینامیک در سرعت های زیاد

مفاهیم کلی و الگوی جریان یابی هوا در سرعت های موفق صوت

ماهیت تراکم پذیری

در پرواز با سرعت های پائین مطالعه نیروهای ایرودینمایکی هوا به علت این حقیقت که هوا تغییراتی در فشار را همراه با تغییرات بسیار جزیی و قابل چشم پوشی در چگالی دارد به صورا فزاینده ای ساده و راحت گردیده است به نوع جریان تراکم ناپذیر گفته می شود به این علت تغییرات فشار در هوا بدون ظهور تغییرات در چگالی صورت می گیرد مانند چنینن وضعیتی  که جریان اب وسایلات هیدرولیکی و هر مایع قابل ترکمی صورت می گیرد. لیکن در چرواز با سرعت های بالا تغییرات فشار بسیار فزاینده و با تغییرات عمده در چگالی همراه است مطالعه جریان هوا در سرعت های بالا مستلزم محاسبه و رد نظر گرفتن تغییرات چگالی است و باید توجه کرد که هوا تراکم پذیر است و خواص پذیری را خواهد داشت. عامل بسیار مهمی در مطالعه جریانهای هوا در سرعت های بالا سرعت صوت است. سرعت صوت مقداریست که در ان تغییرات جزیی و مختصری در فشار هوا رخ می دهد و این سرعت انتشار منحصرا ناشی از دمای هوا می باشد.

انواع الگوهای رفتاری جریان مافوق صوت

هنگامی که یک جریان مافوق صوت به صورت اشکارا و روشن برقرار گردید تمام تغییرات در سرعت و فشار و چگالی و جهت جریان به صورت ناگهانی و سریع در مکانهای محدود و مشخص صورت می پذیرد نواحی تغییرات جریان معمولا محدود می باشند و پدیده هایی که در ان رخ می دهد را پدیده شکل گیری موج می نمامند تمام موجهای انقباضی به صورت ناگهانی پدید می اید و هد دهنده انرژی نیز می باشند از این رو وجه تمایز رفتاری این نوع موجها رفتار ناگهانی همراه با ضربه و شوک را دارند. همه موجهای انبساطی در پیدایش انقدر سریع و ناگهانی نیستند و مانند موجهای تراکمی نیز با اتلاف همراه نیستند. انواع مختلفی از موج در پروازهای مافوق صوت می تواند به وجود اید و طبیعت و رفتار موج شکل گرفته به خطوط جریان گذرا و شکل شی ای که موجب تغییرات در جریان شده وابستگی دارد.

موج ضربه ای تراکمی مورب

در این نوع موج به محلی  توجه کنید که خطوط جریان مافوق به داخل خطوط پیشرو برگردد مانند وضعیتی در شکل ۳-۱ نمای از بغل ان مشاهده می گردد.

خطوط جریان هوایی که از درون یک موج ضربه ای مورب می گذرد تغییرات زیر را تجربه خواهد کرد.

سرعت جریان هوایی کاسته می شود سرعت و عدد ماخ در پشت این نوع موج کاهش یافته ولی هنوز جریان مافوق صوت است.

جهت جریان در طول سطح تغییر می یابد.

فشار ساکن جریان هوایی پس از این نوع موج افزایش می یابد.

چگالی جریان هوای گذرا از موج ضربه ای مورب پس از عبور از این نوع افزایش می یابد.

مقدار انرژی موجود در جریان هوایی گذرا که ناشی از جمع دو فشار ساکن و دینامیک می باشد هدر رفته و به انرزی گرمایی غیر قابل دسترسی می شود از این رو این نوع موج با اتلاف انرژی همراه می باشد.

نمونه ای از پیدایش موج ضربه ای مورب هنگامیکه یک گوه در جریان مافوق صوت قرار گیرد در این صورت موج ضربه ای مورب بر روی هر دو سطح گوه شکل می گیرد. تمایل به وجود امدن این نوع موج ناشی از اثر عملکرد عدد ماخ جریان گذرا و زاویه حمله سطوح کوه می باشد با افزایش عدد ماخ این جریان گذرا زاویه موج ضربه ای کاهش می یابد و نیز با افزایش زوایه حمله سطوح کوه زاویه موج ضربه ای مورب نیز افزوده می شود حال اگر زاویه سطوح کوه از یم مقدار بحرانی بیشتر شود موج ضربه ای  از روی لبه حمله کوه جدا خواهد شد حایز اهمیت است که به این نکته نوجه کنیم که جدایی این موج ضربه ای تولید یک جریان زیر صوت بلافاصله پس از بخش مرکزی موج می نماید…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۸
Admin 1325

بررسی سایش چرخ و ریل و تاثیر آن در خروج از خط

به دلیل تردد زیاد قطار و  شتاب گیری سایش بین چرخ و ریل اتفاق می افتد ، لذا بحث سایش چرخ و ریل به دلیل ایجاد هزینه های اضافی تعمیر و نگهداری و بازسازی و …………….. شاید مهمترین قسمت از صنعت ریلی می باشد. یکی از فاجعه هایی که در حال حاضر صنعت ریلی با آن مواجه می باشد خطر خروج از خط می باشد که یکی از پارامتر های مهم و تاثیر گزار در این موضوع (بررسی سایش چرخ و ریل و تاثیر آن در خروج از خط) سایش چرخ و ریل و از شکل در آمدن پروفیل چرخ و ریل می باشد. لذا با بررسی این دو پدیده شاید بتوانیم جان  عده ای از هموطنانمان را نجات دهیم .

لذا با هدف بررسی و کند و کاو در تئوری های سایش و کسب دانش تربیولژی و بررسی خروج از خط و دانستن معیار های بین المللی و اصولی خروج از خط به بررسی ارتباط و تاثیر سایش در خروج از خی پرداخته شده است .ضمنا این پروژه که یک پروژه فرا تحلیلی می باشد و می تواند یک منبع مفید برای تمام عزیزانی که تلاش برای دست یابی به این دانش دارند می باشد . ضمنا به عنوان یک پیشنهاد برای ادامه این پروژه بومی سازی این مطالب می باشد به این صورت که با مد نظر قرار دادن این پروژه به عنوان یک قیاس ، به بررسی سایش و تاسیر آن در خروج از خط در ایران پرداخته شود .

زمانی که بحث حمل و نقل ریلی مطرح می شود دو تا از مواردی که  به صورت پراسماتیگ۱ در ناخود آگاه عوام شکل می گیرد یکی مسئله ایمنی حرکت (خروج از خط) و دیگری حرکت وسیله روی ریل ها (سایش)  می باشد. بحث سایش چرخ و ریل و با توجه به اهمیت دو چندان آن در ایران به علت تاثیر آن در بودجه ، عملکرد ، ارتباط دانشکده با صنعت و …… از اهمیت خاصی برخوردار است . یکی از مواردی که سایش را خاص می کند ، ماهیت علم موادی آن می باشد،تا کنون  تئوری های بسیاری معرفی شده اند که این پدیده را به صورت قابل لمس در بیاورند ولی هنوز سایش ماهیت پیچیده خود را دارد .که در این پروژه به بررسی آن تئوری ها  پرداخته شده است. یکی از شاخصه های ایمنی حرکت در صنعت ریلی ایمنی حرکت چرخ بر روی ریل است. می توان گفت عوامل زیادی در جهت ایمنی و پایداری چرخ روی ریل نقش دارند . بازدید و بررسی از محلی که واگن از خط خارج شده  برای پی بردن به وجود علل و عوامل وقوع آن ، حائز اهمیت است .

برابر با آمارهای موجود حوادث خروج از خط بیش از نیمی از سوانح راه آهن ایران را تشکیل می دهد.این آمارها نشان می دهد که راه آهن ایران به طور متوسط حدود ۲/۱۴ مورد خروج از خط در یک میلیارد واحد حمل و نقل داشته که ۱۸ برابر آمار متوسط کلیه کشورهاست. در طی این پروژه ابتدا ضمن بررسی ماکروسکوپی و میکروسکوپی  سایش و بررسی طرق مختلف سایش و مکانیزم های آن پرداخته می شود. همچنین عوامل موثر بر سایش و نیروهای انتقالی از چرخ و ریل به یکدیگر و  تنش های موجود نیز بررسی شده است . در قسمت دوم این پروژه به بررسی سانحه خروج از خط  عوامل به وجود آورنده ،اثر عوامل مختلف روی خروج از خط ، معیارهای خروج از خط و تاثیر ساییدگی پروفیل چرخ و ریل روی خروج از خط  پرداخته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۶
Admin 1325

کامپوزیت الیاف طبیعی در تولید قطعات خودرو

امروزه باتوجه به نیازبه کاهش مصرف سوخت خودروها ،کاهش وزن معیارمهمی درطراحی شکل وموادمصرفی درتولیدقطعات خودرواست.یکی ازبهترین راه کاهش وزن خودروها،استفاده از مواد و ورقهای کامپوزیتی به جای قطعات سنگین فلزی است.هم اکنون کامپوزیتها دردنیای خودرو اهمیت ویژهای پیدا کرده اندومصرف آنها درتولیدقطعات خودرو ،روبه افزایش است.خصوصاً درمورد قطعات تزئینی داخل اتاق سرنشین خودرو .مسأله بازیافت قطعات نیز مد نظربوده وجهت گیری به سمت استفاده ازکامپوزیتهای بارزین ترموپلاستیک والیاف طبیعی است دراین مقاله،کامپوزیتهای الیاف طبیعی و ویژگیها وانواع آنها بررسی شده اندونتایج عملی که از نمونه های تولیدشده با الیاف طبیعی وماتریکس ترموپلاستیک بدست آمده اند، نشان داده میشوند.

مقدمه

باورود به قرن بیست ویکم وبا افزایش جمعیت وبهبود سطح زندگی،تأمین مواداولیه یکی ازدغدغه های مهم بشری است به نحوی که علاوه برکاهش منابع اولیه موردنیازبه واسطه افزایش مصرف،عدم مصرف متوازن وصحیح ازمنابع ،باعث افزایش خسارت به محیط زیست گردیده است.لذایکی از گزینه هایی که موردتوجه خاصی قرارگرفته است،استفاده ازضایعات الیاف طبیعی است. ازطرفی قطعات داخلی تزئینی خودرو، ترکیبی ازرزینها(ترموپلاستیک یا ترموست)وفیلرهای ارزان قیمت است.درکل رزین به عنوان بستری برای حضور فیلرعمل کرده وبه کامپوزیت امکان شکل پذیری وفرم گیری می دهد.

زمانی که ازکامپوزیت های  ترموپلاستیک تقویت شده استفاده میشود،رزین دردرصدهای پایین فیلرنقش ماتریس رابازی کرده ودردرصدهای بالای فیلر،نقش رزین مانندچسبی است که الیاف رابه هم می چسباند. فیلرهای این دسته ازکامپوزیت ها را موادی مانندمنسوجات(Textiles & textile scrim)الیاف چوب(wood fiber)آرد چوب(wood flour)،وسلولز تشکیل می دهند.تمام این مواد ارزان قیمت بوده وبه سهولت نیزقابل دسترسی هستند.استفاده ازفیلرهای فوق منجربه کاهش قیمت ووزن قطعه ونیزپایداری آن درشرایط عملکردی میشود.

کامپوزیتهای الیاف طبیعی

 اساس این کامپوزیت ها،براستفاده ازضایعات الیاف طبیعی گذاشته شده است.آمیختن الیاف طبیعی باسایر مواد،یک استراتژی مهم درساخت قطعات پیشرفته کامپوزیت به حساب می آیدوفوایداینکار،یکی ازگزینه های موردتوجه کارشناسان می باشد.امروزه مهندسین،درطراحی یک قطعه به پارامترهایی ازجمله هزینه،سهولت دسترسی،بازیافت پذیری،میزان مصرف انرژی وملاحظات زیست محیطی توجه ویژه ای مبذول می دارند.الیاف طبیعی دارای دانسیته پایین بوده وضمن آنکه با هزینه بسیارپایین قابل حصول هستند،دربرابرسایش مقاوم بوده ومدول پیچشی (flexural) وکششی (Tensile) ویژه ای دارند.این الیاف را به سادگی میتوان درقالبگیری فشاری مورد استفاده قرارداد.این الیاف دارای مشخصاتی مانند جهت گیری،تنوع زیاد،ساختارمتخلخل،ویسکوالاستیک،قابل تجزیه درطبیعت وترکیب پذیر می باشند.همچنین نسبت طول به قطرآنها بالا بوده ،نسبت استحکام به وزن بالایی دارند.ونیزعایقهای خوبی برای حرارت وصوت هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۴
Admin 1325

دانلود پروژه مکانیک سیالات ۲

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱ ق.ظ

مکانیک سیالات ۲

مقدمه

بتن و فولاد دو نوع مصالحی هستند که امروزه بیشتر از سایر مصالح در ساختمان انواع بناها از قبیل ساختمان پلها،ساختمان سدها، ساختمان متروها،ساختمان فرودگاه ها و ساختمان بناهای مسکونی و اداری و غیره به کار برده می شوند.و شاید به جرأت می توان گفت که بدون این دو پیشرفت جوامع بشری به شکل کنونی میسر نبود.با توجه به اهدافی که از ساخت یک بنا دنبال می شود،بتن و فولاد به تنهایی و یا به صورت مکمل کار برد پیدا می کنند. فولاد به لحاظ اینکه در شرایط به دقت کنترل شده ای تولید می شود و مشخصات و خواص آن از قبیل تعیین و با آزمایشات متعددی کنترل می شود،دارای کاربری آسانتر از بتن است. اما بتن در یک شرایط کاملا متفاوتی با توجه به پارامتر های مختلف از قبیل نوع سیمان،نوع مصالح و شرایط آب و هوایی تولید و استفاده می شود و عدم اطلاع کافی از خواص مواد تشکیل دهنده بتن و نحوه تولید و کاربرد آن می تواند ضایعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد .

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن اخیر، علم شناخت انواع بتن و خواص آنها نیز توسعه قابل ملاحظه ای داشته است، به نحوی که امروزه انواع مختلف بتن با مصالح مختلف تولید و استفاده می شود و هر یک خواص و کاربری مخصوص به خود را داراست. هم اکنون انواع مختلفی از سیمانها که حاوی پوزولانها، خاکستر بادی، سرباره کوره های آهن گدازی، سولفورها، پلیمرها، الیافهای مختلف، و افزودنیهای متفاوتی هستند، تولید می شد. ضمن اینکه تولید انواع بتن نیز با استفاده از حرارت، بخار، اتوکلاو، تخلیه هوا، فشار هیدرولیکی، ویبره و قالب انجام می گیرد. بتن به طور کلی محصولی است که از اختلاط آب با سیمان آبی و سنگدانه های مختلف در اثر واکنش آب با سیمان در شرایط محیطی خاصی به دست می آید و دارای ویژگیهای خاص است .

اولین سؤالی که پیش می آید این است که چه رابطه ای بین تشکیل دهنده بتن باید وجود داشته باشد تا یک بتن خوب به دست آید و اصولا بتن خوب دارای چه شرایط و ویژگیهایی است. رابطه بین اجزاء تشکیل دهنده بتن،در خواص فیزیکی و شیمیایی و همچنین نسبت اختلاط آنها با هم است.چه اگر مصالح یا آب و سیمانی با خواصی مناسب بتن با هم مخلوط گردند و در شرایط و محیطی مناسب به عمل آیند،یقینا بتن خوبی حاصل می شودو اصولا بتن خوب، بتنی است که دارای مقاومت فشاری دلخواه و رضایت بخشی باشد. رسیدن به یک مقاومت فشاری دلخواه و رضایت بخش بدین معناست که سایر خواص بتن مانند مقاومت کششی، وزن مخصوص، مقاومت دربرابر سایش، نفوذ ناپذیری، دوام، مقاومت دربرابر سولفاتها و … نیز همسو با مقاومت فشاری، بهبود یافته و متناسب می شوند .

اگر چه شناخت مصالح مورد مصرف در ساخت بتن و همچنین خواص مختلف بتن کار آسانی نیست اما سعی می شود به خواص عمومی مصالح و همچنین بتن پرداخته شود .بتن اینک با گذشت بیش از ۱۷۰ سال از پیدایش سیمان پرتلند به صورت کنونی توسط یک بنّای لیدزی، دستخوش تحولات و پیشرفتهای شگرفی شده است. در دسترس بودن مصالح آن، دوام نسبتاً زیاد و نیاز به ساخت و سازهای فراوان سازه های بتنی چون ساختمان ها، پل ها، تونل ها، سدها، اسکله ها، راه ها و سایر سازه های خاص دیگر، این ماده را بسیار پر مصرف نموده است …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۳۱
Admin 1325

دانلود پروژه سیستم سوخت رسانی انژکتوری

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷ ق.ظ

سیستم سوخت رسانی انژکتوری

سیستم سوخت رسانی

سیستم سوخت رسانی از نوع پاشش چند نقطه ای mpfi پاشش مستقیم داخل مانیفولد شامل اجزای زیر می باشد :

پمپ سوخت: ولتاژ تغذیه ۱۲ ولتی آن از رله دوبل می باشد . در زمان سوئیچ باز به مدت ۳ الی ۵ ثانیه و در زمان رشن بودن موتور به طور دائم کار میکند .

فیلتر سوخت: وظیفه آن محافظت از انژکتورها تسویه ذرات ۸ تا ۱۰ میکرونی می باشد .

ریل سوخت: واقع شده در مرکز موتور و محل نصب ۴ انژکتور . رگولاتور فشار سوخت ، شیلنگ های ورودی و خروجی سوخت با توجه به خلاء داخل مانیفولد می باشد ( رساندن سوخت به انژکتورها )

رگولاتور فشار سوخت: وظیفه آن ثابت نگه داشتن نسبت فشار سوخت به ریل سوخت (ورودی از انژکتور )

سوئیچ اینرسی: بر روی قسمتی نصب می گردد که کمترین ارتعاش را دارد . وظیفه آن قطع کردن مدار پمپ بنزین و سایر عملگرها در تصادفات شدید و واژگونی

انژکتور: به دستور ecu بهترین زمان پاشش سوخت توسط انژکتور انجام می شود .

سیستم هوا رسانی: شامل دریچه گاز ، موتور مرحله ای دور آرام  پتانسیومتر دریچه گاز با مانیفولد هوای ورودی

سیستم جرقه زنی: شامل کویل جرقه زنی ، وایرهای شمع و شمع

واحد کنترل الکترونیک: ecu بر اساس دور موتور و حجم هوای اندازه گیری شده توسط سنسور هوا به انژکتورها دستور می دهد که چه مقدار سوخت تزریق کند .

سنسورها: سنسور دور موتور ، سنسور میل سوپاپ ، سنسور فشار و دمای  مانیفولد ، سنسور دمای آب ، سرعت خودرو Vss ، اکسیژن و سنسور knock

عملگرها: شامل رله دوبل و شیر کنسیتر می باشد .

 مقدمه

با توجه به اهمیت مسئله حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار مواد خطرناک و مخرب محیط زیست و همچنین استفاده بهینه از انرژی و پرهیز از به هدر رفتن سرمایه جامعه بشری تدابیر مختلفی اندیشیده شده است و باز  نیاز به همفکری و همکاری تمامی سازمان های بین المللی باشد. از آنجاییکه که خودرو یکی از محصولات ساخت دست بشر می باشد که تولید آن به مسائل بالا دامن می زند از این منظر، محققان و کارشناسان این بخش در پی تولید محصولات دوستدار طبیعت و سازگار با آن بوده اید تا بتوانند در کنار این مسئله مقدار مصرف سوخت خودروها را هم بهینه کنند که در این رهگذر متولیان بخش استاندار بین المللی، منطقه ای و ملی و نیز با تصویب قوانین به روز دست اندرکاران صنعت خودرو را به این کار ترغیب و حتی آنها را مجبور به رعایت استانداردها نموده اند. بنابراین سیستمهای انژکتوری یکی از بهترین راه حل های ارائه شده از طرف محققین صنعت خودرو بوده که با بهره گیری ازسایر شاخه های علم و تکنولوژی در بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های خطرناک کمک شایان نموده است با توجه به اهمیت مسئله ما نیز در این پروژه به بررسی انواع سیستمهای انژکتوری بنزینی پرداخته ایم و امیدواریم که مثمر ثمر واقع شود.

استفاده از سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری به حدود ۱۰۰ سال قبل باز می گردد Gasmotoren fabic deutz سازنده پمپ های پلانجری پا شش سوخت از سال ۱۸۹۸ از این سیستم ابتدایی استفاده   می کرد. مدت زمان بعد استفاده از سیستم ونتوری در طراحی کامپوتر ابداع گردید. و سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری بر پایه طول مدت زمان پا شش سوخت به وجود آمد. شرکت Bosch از سال ۱۹۱۲ تحقیقات وسیعی را در خصوص پمپهای انژکتوری بنزینی انژکتوری بنزینی آغاز نمود. اولین موتور هواپیمایی که از سیستم انژکتوری Bosch استفاده می کرد با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار، در سال ۱۹۳۷ وارد تولید سری گردید. مشکلات مربوط به سیستمهای کاربراتوری از قبیل یخ زدگی و نیز خطرات آتش سوزی باعث به وجود آمدن انگیزه بیشتری در خصوص توسعه این دانش در صنعت هوانوردی گردید. این پیشرفت نشاگر یک دوره جدید از سیستم انژکتوری در شرکت Bosch بود ولی تا زمان کاربرد این سیستم در خودروها راه طولانی باقی مانده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۷
Admin 1325